« vorige  |  februari 2024  |  volgende »

Dinsdag 13 februari 2024 classicale vergadering
Locatie: Apeldoorn
Tijdstip: 19:30  - 22:00

- thema grijs en groen: inleider is Corine Nagel

Corina Nagel-Herweijer MSc is onderwijskundige en theoloog. De afgelopen jaren combineerde ze haar expertise vanuit beide opleidingen op allerlei manieren in zowel de kerk als het onderwijs: als onderzoeker, jeugdwerkadviseur, opleidingsdocent, methode- en conceptontwikkelaar, leidinggevende, vakleerkracht godsdienstig vormingsonderwijs en kindernevendienstleider. Maar misschien deed en doet ze nog wel de meeste ervaring op als (pleeg)moeder. Op dit moment is ze promovenda bij de Protestants Theologische Universiteit en werkt ze voor de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk en voor haar eigen bedrijf Luonnos.
  • In de podcast Heilige Grond vertel ik het een en ander over het onderzoek 'Dat je groeien mag!'
  • In de podcast Vindplaats vertel ik waarom ik zelf groei in mijn geloof door op te trekken met kinderen en jongeren

Groen en grijs - over generaties in de kerk (uitnodiging)
Het gesprek over de betrokkenheid van jongeren en hun ouders gaat vaak gepaard met verlangen en gevoelens van verlegenheid. De situatie van de gemeente staat niet los van bredere maatschappelijke ontwikkelingen. Gelovig zijn of bij een kerk horen is een keuze, een mogelijkheid naast heel veel andere mogelijkheden. Bovendien: dé jongere bestaat niet. Hoe spreken we in de kerk op een goede manier over de betrokkenheid van jongeren en de middengeneratie, zonder te vervallen in oneliners als ‘wie de jeugd heeft, heeft de toekomst’ of ‘we wachten tot de laatste het licht uitdoet’? Wat kunnen we leren van studies over jonge generaties en organisaties die zich richten op jongeren in de gemeente?

Eerste avond: 13 februari, 19.30 uur - 20.45 uur; Eben-Haëzerkerk, Zonnedauw 8, Apeldoorn
Tweede avond: 28 mei, 19.30 uur - 20.45 uur; Kerkelijk Centrum De Regenboog, Biezenplein 1, Harderwijk.

Dinsdag 27 februari 2024 breed moderamen
Locatie: Apeldoorn
Tijdstip: 19:45  - 22:00

- financieel jaaroverzicht 2023